tirsdag 1. mars 2011

VK Debut

19/2 var den magiske dato for pippa og min debut i vk i vesterålen. Da jeg kom ut i terenget og såg hvilke forhold d var,blei æ litt betenkt. Pippa var ikke helt i form etter og blitt trent litt for lite siste 2 mnd pga av vi fikk ei lita skjønn jente. I første runde går vi mot ei engelsk setter tispe som gikk ett med ett voldsomt format i djup snyen. Blei på etterskudd hele veien men jobbet knallhardt. I andre runde går vi også mot en engelsk setter. Her synes jeg at Pippa virkelig tar tak og føler ho får med seg masse tereng.Det er lite ryper og se i løpet av dagen og Pippa går videre til finale på søk.Er storfornøyd og første mål er nådd:-)) 20/2 FINALE: Mye bedre føre. Pippa starter i første runde mot ei pointer tispe. Starter litt forsiktig da makker kjefter og skriker litt på hunden sin,men kommer seg etterhvert i gang og da tar ho med seg bra med tereng og vi finner henne i stand med høyt hevet hode. Da jeg kommer til pumper nok hjertepumpa litt ekstra. Reiser henne og hun er litt treg i reisen men går på og rype kommer opp noget upresist og ho jumper noen meter etter og far tenker at d var nok for langt i vk så jeg skyter ikke!!!!!!! Nybegynnerfeil av far som har hatt noen vonde tanker om denne situasjonen. Blir sluppet på igjen og da går d ei rype til på samme plass og ho går noen meter før far klarer og være på hugget og stoppet henne. Sløvt av mæ!! Ja ja Pippa gjorde jobben men far tabbet seg desverre ut, men får ta lærdom av dette og komme sterkere tilbake.Hadde jo vært helt konge og startet vk karrieren med premie i 1 forsøk.....

Ingen kommentarer: